Потребител Парола | Регистрация | Забравена парола
Меню
· Начало
· Файлове
· Форум
· Връзки
· Категории на уроците
· За контакти
· Фото галерия
· Търсене
Кажи на приятел

Вашия email:
email на приятел:
Копие за вас?
Реклама

Как да си направим флаш таймер

Flash1. Отваряме нов документ на Action Script 2.0

uroci.net/images/stories/uroci_17/u1.JPG

2. Сцената ни ще е с размер 250х200 рх.

3. Създавате текстово поле с помощта на Text Tool (T). След като създадете полето то трябва да бъде с Var - timer_txt.Също така текстовото поле трябва да бъде Dynamic Text.

uroci.net/images/stories/uroci_17/u2.JPG

4. Ако не ви се правят бутони може да си вземете готови от Window->Common Libraries->Buttons.

uroci.net/images/stories/uroci_17/u3.JPG

- От там си избирате playback buttons и по ваш избор взимате един бутон Play един бутон Stop и един бутон Pause

uroci.net/images/stories/uroci_17/u4.JPG

5. След което на бутона Play давате Instance name = play_btn
- На бутона Stop Давате Instance name = stop_btn
- И на бутона Pause давате Instance name = pause_btn

ЗАБЕЛЕЖКА: Ако не знаете къде се намира мястото за задаване на Instance name, можете да го видите тук:

uroci.net/images/stories/uroci_17/u6.JPG

6. Дотук работихме на Layer 1. Сега направете нов слой, за да сложим кода.

uroci.net/images/stories/uroci_17/u7.JPG

- Така трбва да изглежда слоя след като сте добавили кода а той е следният:

//initial variables
var timing:Boolean = false;
var paused:Boolean = false;
var remaining:Number;
var elapsedTime:Number;
var elapsedHours: Number;
var elapsedM:Number;
var elapsedS:Number;
var elapsedH:Number;
var startTime:Number;
var remaining:Number;
var hours:String;
var minutes:String;
var seconds:String;
var hundredths:String;
_root.play_btn.onPress = function() {
if(!_root.timing) {
if (_root.paused) {
_root.startTime = getTimer() - _root.elapsedTime;
} else {
_root.startTime = getTimer();
}
//start timer
_root.paused = false;
_root.timing = true;
}
}
_root.stop_btn.onPress = function() {
//stop the timer
_root.timing = false;
//reset the paused variable
_root.paused = false;
//reset the display textbox
_root.timer_txt = "00:00:00:00";
}
_root.pause_btn.onPress = function() {
//only pause if the timer is actually going
if(_root.timing) {
_root.timing = false;
_root.paused = true;
}
}
_root.onEnterFrame = function() {
if (timing) {
//calculate values
elapsedTime = getTimer()-startTime;
//hours
elapsedHours = Math.floor(elapsedTime/3600000);
remaining = elapsedTime-(elapsedHours*3600000);
//minutes
elapsedM = Math.floor(remaining/60000);
remaining = remaining-(elapsedM*60000);
//seconds
elapsedS = Math.floor(remaining/1000);
remaining = remaining-(elapsedS*1000);
//hundredths
elapsedH = Math.floor(remaining/10);
//output to text box
//add a 0 on the front of the numbers if the number is less than 10
if (elapsedHours<10) {
hours = "0"+elapsedHours.toString();
} else {
hours = elapsedHours.toString();
}
if (elapsedM<10) {
minutes = "0"+elapsedM.toString();
} else {
minutes = elapsedM.toString();
}
if (elapsedS<10) {
seconds = "0"+elapsedS.toString();
} else {
seconds = elapsedS.toString();
}
if (elapsedH<10) {
hundredths = "0"+elapsedH.toString();
} else {
hundredths = elapsedH.toString();
}
_root.timer_txt = hours+":"+minutes+":"+seconds+":"+hundredths;
}
};
· smilev на January 17 2011 14:05:57 · 0 Коментари · 1716 Прочитания · Отпечатай
Коментари
Няма добавени коментари.
Напиши коментар
Моля влезте, за да коментирате.
Оценка
Рейтингите са достъпни само за регистрирани.

Моля влезте или се регистрирайте за да гласувате.

Няма оценки.
Вход
Потребител

Парола



Не сте регистрирани?
Натиснете тук за регистрация.

Забравена парола?
Натиснете тук за нова.
Анкета
С каква операционна система работите











Трябва да влезете за да гласувате.
ЧАТ
Трябва да влезате за да пуснете съобщение.

Няма съобщения.
Статистика