1) Избираме Insert àNew Symbol или натискаме Ctrl+F8
В полето Name: Въвеждаме Zemq, Behavior – Graphic
Рисуваме континентите като ги наставяме 2 пъти един до друг:
(Не претендирам за автентичност;-)
Нарисувах ги примерно, сигурен съм, че вие ще се постараете повече. Може да намерите и истинска карта и да я импортнете)
2) Създаваме още един графичен символ за задната страна на земята. Ctrl+F8, Name: Zemqgryb à Graphic.
Ако библиотеката не е отворена, направете го сега: Ctrl+L. От нея изтеглете на сцената символа Zemq и докато е селектирано, го обърнете огледално: Modify Transform Flip Horizontal
Прекръстете Layer 1 на R-L (от дясно на ляво). Селектирайте първия кадър от него и издърпайте (от библиотеката) на сцената втория символ (огледалния) – Zemqgryb . Позиционирайте го в дясната част на сцената. После селектирайте в главната време диаграма (Timeline) кадър 80 и натиснете клавиша F6, за да създадете ключов кадър. Символа Zemqgryb е направен така че лявата и дясната му част са еднакви. В кадър 80-ти издърпайте този символ наляво, така че дясната част на символа да застане точно на мястото на лявата му част в кадър 1(виж картинката по-долу). За улеснение използвайте водачи(guide): View à Rulers, после със Selection tools кликвате върху левия рулер и издърпвате надясно, докато задържате натиснат левия бутон на мишката. После спуснете и един хоризонтален водач, като го издърпате от горния рулер. Трябва да се получи нещо такова:
ЗАБЕЛЕЖКА: Изключително важно е в първи и в 80-ти кадър символа да е на една и съща височина. Освен това, за да не се накъсва после анимацията, всеки път когато започва отначало, хубаво е в 80-ти кадър символът да е съвземем мъничко в дясно. Ако се вгледате по-отблизо на картинката, която съм ви показал, ще го видите.
4) Щракнете с дясното копче на мишката на кой да е от първите 79 кадъра в Timeline и от контекстното меню изберете Create Motion Tween:
Би трябвало една черна стрелка да се простира по протежението на всички кадри.
5) Заключете слоя R-L и го скрийте да не ви пречи. После вмъкнете нов. Прекръстете го на L-R(oт ляво на дясно). Селектирайте първия кадър от него и издърпайте на сцената символа Zemq. Долепете го по следния начин до водача, който използвахме в стъпка 3:
Направете 80 кадър от този слой ключов и действайте като в предната стъпка(в 80-ти кадър издърпвате символа, този път надясно, докато лявата му половина застане на мястото на дясната му половина от първи кадър. Отново оставете лекичък аванс, както в предната стъпка и после създайте Motion Tween) Накрая заключете и този слой и…
… създайте нов. Кръстете го Mask. Изберете Oval Tool (O), изберете с произволен цвят и направете кръг като започнете от мястото където се пресичат двата водача. Задръжте Shift, за да стане абсолютно правилен кръгът и го направете с височина малко по-малка от на символа Zemq или Zemqgryb. После с дясното копче щраквате върху слоя Mask и от менюто избирате Mask.
Иконката му трябва да се е променила в синьо и слоят под него да се е изместил в дясно. Щракнете върху името и на най-долния слой(R-L) и издърпайте леко нагоре. Би трябвало и той да се е поотместил вече по-навътре.
7) Селектирайте кръгчето от слоя Mask и го копирайте Ctrl+C, след което скрийте и заключете слоя Mask. Можете да проверите дотук какво се е получило с Ctrl+Enter. Все още е малко грозничко, затова ще направим още един ефект и няколко допълнителни настройки. Създайте нов слой и го кръстете Glow. Изберете първи кадър и натиснете Ctrl+Shift+V (или дясно копче на сцената и Paste in Place) Ако панелът Color Mixer не ви е отворен, направете го сега Shift+F9. От падащото меню до Paint Bucket-а изберете Radial.
Можете да експериментирате с различни цветове и нюанси. Аз лично съм използвал дори три цвята за преливане. Най-левият ми е #000000(Alfa 0), средният #2E01E4 (Alfa 100), а десният #4646FB (Alfa 100), като средният съм го сложил много близо до десният, за да не стане прекалено плътен този слой.
На символът Zemqgryb съм сложил и Color: Tint RGB 77/97/133 на 100% от Properties (Ctrl+F3),а на Zemq малко прозрачност – Alfa 70%Вие, разбира се, можете да опитвате различни стойности и ще получите разнообразни резултати.
Моля влезте, за да коментирате.
|
Рейтингите са достъпни само за регистрирани.
Моля влезте или се регистрирайте за да гласувате.
Няма оценки.
|